AON

Automatisera tunga manuella processer och förbättra svarsfrekvensen

Aon använde Visma Addo för att digitalisera kampanjer, automatisera tunga manuella processer och öka svarsfrekvensen.

Digitalisera kampanjer och öka svarsfrekvensen

Våra kunder hade stora framgångar med sin mobilbaserade pensionskampanj riktad till unga pensionärer. Kampanjen kördes med en skräddarsydd Visma Addo. På Aon var vårt mål att öka svarsfrekvensen genom att helt enkelt tala till målgruppen och använda digitala signaturer.

Vi valde att använda Visma Addo då vi ville köra mobilbaserade kampanjer med tillhörande digital signatur. Kampanjerna omfattade två av våra kunder med totalt 2 700 anställda, som alla skulle gå över till ett nytt pensionssystem.

"När kampanjen var över hade mellan 25 och 30 % svarat på kampanjen, vilket är långt bortom vad vi på Aon upplever med ett gammaldags informationsmöte."

– Thomas Krogh Jensen, Former Marked Director, Aon

Automatisera tunga manuella processer

Tidigare skulle Aon ha varit tvungna att boka möten med alla 2 700 anställda, men med så många anställda skulle det bli ett jättejobb. Med Visma Addos mobilbaserade kampanj och tillhörande digital signatur sparade alla parter både tid och pengar. Besparingen åstadkoms genom att många av pensionärerna fick och skrev under avtalet digitalt, samt att flera tidigare manuella processer automatiserades.

Kampanjens framgång berodde även till stor del på att den lyckades nå mottagarna där de var och på deras föredragna plattform.

  • check Ökade svarsfrekvensen med 33 %
  • check Sparade tid och pengar

Om Aon

"Aon Denmark är en del av Aon plc, världens största konsulthus inom sakförsäkring/riskhantering, pensionsförsäkring och återförsäkring. Aon i Danmark ingår i ett globalt nätverk med 500 kontor i 120 länder och totalt 72 000 anställda – varav 220 finns i Danmark.

Redo att börja

Ta reda på hur Visma Addo kan hjälpa din organisation.

Prova Visma Addo gratis Kontakta försäljning

keyboard_arrow_up